Desafíos en la construcción de la psicología como profesión: el más allá de la “academia”
Keywords:
Psicología, Práctica profesional, Historia, La PlataAbstract
In this paper we present some of the results obtained so far in the framework of the research project “Psychologists in the public domain: Yesterday and Today” [1]. The purpose is to understand the links between knowledge taught in the career of Psychology, National University of La Plata (UNLP) practices undertaken by professionals in public areas and emerging demands in the Social Public Institutions in different historical moments. To analyze these relationships perform a process of historicizing the ways in which professional psychologists were integrated into public institutions, political and ideological field where bids on the professional profile and about the place of the title were developed. Investigate the practices and interventional devices that implement psychologists when they are working in the field of social policies allows us to contextualize and visualize the knotting between what psychologists received in the UNLP think or mean about professional practices; interventional devices that implement when inserted as professionals working in the field of social policies and social policies implemented by the provincial government.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Los/as autores/as cuyos textos se publiquen en la Revista Anuario Temas en Psicología ceden de forma no exclusiva sus derechos patrimoniales en favor del editor. Eso significa que los/as autores/as podrán realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la difusión de su texto publicado en esta revista. Como por ejemplo, incluirlo en un repositorio institucional, temático o de otro tipo, publicarlo en un libro, u otros, siempre que indique explícitamente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
La responsabilidad de cada trabajo publicado en cuanto a su contenido recae exclusivamente en los/as autores/as del mismo, deslindando a los editores de cualquier responsabilidad legal.
El material publicado en la revista se distribuye bajo una licencia de Cultura Libre Creative Commons Reconocimiento Internacional 4.0 (CC-BY 4.0). Esta licencia permite a otros distribuir, mezclar, ajustar y construir a partir de su obra, incluso con fines comerciales, siempre que le sea reconocida la autoría de la creación original. Los autores de los trabajos publicados en Revista Anuario Temas en Psicología retienen el copyright de los mismos