Administración del BAIRES a alumnos del norte de la provincia de Neuquén
Keywords:
comprensión verbal, test, estudiantes neuquinos, aptitud verbalAbstract
In this case we expose part of the investigation made by the Lic. Ayelen Vieyra in her Integrator End Work of the Specialization in Evaluation and Diagnostic Psychological of the Faculty of Psychology of the University National of La Plata, directed by Dra. Norma Maglio. This study included 30 students (18 girls and 12 boys), with ages between 16 years 0 months and 16 years 11 months, of medium-low class, who went to public institutions of the North of the Province of Neuquén. Subjects with emotional and / or specific language disorders were excluded, based on the information provided by the teachers in charge of the courses and the reading of the student’s academic performance files. They were administered, in group way, the BAIRES-A test by Nuria Cortada de Cohan (1998) to provide information regarding verbal aptitude and comprehension in a context not studied in the reference samples, namely: northern region of Neuquén. We try to make a contribution to enrich the investigations regarding the value of the language.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Los/as autores/as cuyos textos se publiquen en la Revista Anuario Temas en Psicología ceden de forma no exclusiva sus derechos patrimoniales en favor del editor. Eso significa que los/as autores/as podrán realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la difusión de su texto publicado en esta revista. Como por ejemplo, incluirlo en un repositorio institucional, temático o de otro tipo, publicarlo en un libro, u otros, siempre que indique explícitamente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
La responsabilidad de cada trabajo publicado en cuanto a su contenido recae exclusivamente en los/as autores/as del mismo, deslindando a los editores de cualquier responsabilidad legal.
El material publicado en la revista se distribuye bajo una licencia de Cultura Libre Creative Commons Reconocimiento Internacional 4.0 (CC-BY 4.0). Esta licencia permite a otros distribuir, mezclar, ajustar y construir a partir de su obra, incluso con fines comerciales, siempre que le sea reconocida la autoría de la creación original. Los autores de los trabajos publicados en Revista Anuario Temas en Psicología retienen el copyright de los mismos