Estrategia pedagógica en psicología social: el lugar del dispositivo taller de investigación psicosocial
Keywords:
docencia, taller, investigación, problemática psicosocialAbstract
This work was presented in the framework of the first Conference of the teaching practices of University, taking into account the axis of education in the present context. The main objective is to present the pedagogical strategy that is deployed at the Department of social psychology in the spaces in which the educational task is displayed. Throughout this presentation we will put in dialogue various devices that are implemented during the courses of the matter, with emphasis in the area of psychosocial research workshop. For this, we will explain the assumptions and criteria on which this pedagogical shaping is based: a framework of beliefs, knowledge, decisions, experiences, worldviews, ideological positions about the conception of knowledge, learning, teaching, relationships between students and teachers and others. Reviewing our ways of teaching is propitious for improving the processes into play as well as for rethinking and making visible naturalized actions.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Los/as autores/as cuyos textos se publiquen en la Revista Anuario Temas en Psicología ceden de forma no exclusiva sus derechos patrimoniales en favor del editor. Eso significa que los/as autores/as podrán realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la difusión de su texto publicado en esta revista. Como por ejemplo, incluirlo en un repositorio institucional, temático o de otro tipo, publicarlo en un libro, u otros, siempre que indique explícitamente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
La responsabilidad de cada trabajo publicado en cuanto a su contenido recae exclusivamente en los/as autores/as del mismo, deslindando a los editores de cualquier responsabilidad legal.
El material publicado en la revista se distribuye bajo una licencia de Cultura Libre Creative Commons Reconocimiento Internacional 4.0 (CC-BY 4.0). Esta licencia permite a otros distribuir, mezclar, ajustar y construir a partir de su obra, incluso con fines comerciales, siempre que le sea reconocida la autoría de la creación original. Los autores de los trabajos publicados en Revista Anuario Temas en Psicología retienen el copyright de los mismos