Veterinary pathology education in Argentina. Some considerations on its present situation
Abstract
A compared analysis of diverse institutional, organizational and pedagogical aspects in the Veterinary Pathology dictation for the Veterinary Medicine career in the Argentine Republic is presented. The information was compiled during the Permanent Forum of Education in Veterinary Pathology first meeting with the purpose to seek new work criteria that operate in favor of the teaching-learning process improvement. On a total of 10 academic units, professors from six Faculties of Veterinary Sciences participated. The different subjects, in correspondence with the complexity that characterizes the University, presented numerous differences in the analyzed aspects related to the discipline: courses denomination, duration and total hour load. The organizational aspects of the courses, the activities development and the resources selection were found similar, articulating theory and practice through traditional modalities. Between the pending questions to answer it is possible to ask how the observed differences and similarities affect the education of this discipline and thus indirectly the future Veterinary Doctor formation and also which are the adequate modalities and styles to design teaching and evaluation strategies that promote a significant learning of the Veterinary Pathology.
Key words: Veterinary Pathology, teaching, Argentine Republic.
Downloads
References
II RAPAVE. Segunda Reunión Argentina de Patología Veterinaria. Facultad de Ciencias Veterinarias, UNNE. Corrientes, septiembre 2000.
III RAPAVE. Tercera Reunión Argentina de Patología Veterinaria. Facultad de Ciencias Veterinarias, UNR. Rosario, noviembre 2002.
IV RAPAVE. Reunión Argentina de Patología Veterinaria. Facultad de Ciencias veterinarias, UNLP. La Plata, 2004.
Io Foro Permanente de Educación en Patología Veterinaria. Facultad de Ciencias Veterinarias, UNR. Casilda, 2003.
2o Foro Permanente de Educación en Patología Veterinaria. Facultad de Ciencias Veterinarias, UBA. Buenos Aires, 2005.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
1. Política propuesta para revistas de acceso abierto
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) despues del proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado.