Variations of school failure

Authors

  • Christian Martín

DOI:

https://doi.org/10.24215/23470933e032

Keywords:

School failure, Inhibition, Variations

Abstract

The article is proposed to analyse the School failure from the perspective of psychoanalysis. Intellectual inhibition questiones from the subjectvariable, based on its relationship with the unconscious and enjoyment. Variations. The quantification of the symptom rejects the notion of subject.

Author Biography

  • Christian Martín

    Psicoanalista practicante en la ciudad de La Plata. Asociado a la Escuela de la Orientación Lacaniana (EOL) Sección La Plata. Se desempeña en el Servicio de Salud Mental del Hospital Zonal General de Agudos “Dr. Ricardo Gutiérrez” de La Plata. Autor de diferentes artículos en revistas especializadas.

References

Aflalo, A: El intento de asesinato del psicoanálisis. Grama ediciones, Buenos Aires, 2011, pág. 84.

Cordié, Anny: Los retrasados no existen. Psicoanálisis de niños con fracasos escolares. Nueva Visión, Buenos Aires, 2003.

Entrevista a Carlos Skliar, “La rebeldía de lo bello, lo lento, lo humano”: Recuperado en: https://www.pagina12.com.ar/144153-la-rebeldiade-lo-bello-lo-lento-lo-humano.

Downloads

Published

2019-08-07

Issue

Section

Entramados

How to Cite

Martín, C. (2019). Variations of school failure. Estrategias. Psicoanálisis Y Salud Mental, 7, 032. https://doi.org/10.24215/23470933e032