Variations of school failure
DOI:
https://doi.org/10.24215/23470933e032Keywords:
School failure, Inhibition, VariationsAbstract
The article is proposed to analyse the School failure from the perspective of psychoanalysis. Intellectual inhibition questiones from the subjectvariable, based on its relationship with the unconscious and enjoyment. Variations. The quantification of the symptom rejects the notion of subject.
References
Aflalo, A: El intento de asesinato del psicoanálisis. Grama ediciones, Buenos Aires, 2011, pág. 84.
Cordié, Anny: Los retrasados no existen. Psicoanálisis de niños con fracasos escolares. Nueva Visión, Buenos Aires, 2003.
Entrevista a Carlos Skliar, “La rebeldía de lo bello, lo lento, lo humano”: Recuperado en: https://www.pagina12.com.ar/144153-la-rebeldiade-lo-bello-lo-lento-lo-humano.
Cordié, Anny: Los retrasados no existen. Psicoanálisis de niños con fracasos escolares. Nueva Visión, Buenos Aires, 2003.
Entrevista a Carlos Skliar, “La rebeldía de lo bello, lo lento, lo humano”: Recuperado en: https://www.pagina12.com.ar/144153-la-rebeldiade-lo-bello-lo-lento-lo-humano.
Downloads
Published
2019-08-07
Issue
Section
Entramados
How to Cite
Martín, C. (2019). Variations of school failure. Estrategias. Psicoanálisis Y Salud Mental, 7, 032. https://doi.org/10.24215/23470933e032









