Una Estrategia para la Proyección Sistémica de Interacción Social Universitaria en la Carrera de Contaduría Pública
Keywords:
Strategy, University Processes: Academic, Research and Social Interaction, Systemic Projection, Social Relevance.Abstract
From a critical perspective, the article discusses social interaction with a systemic projection in the Public Accounting Career at the Universidad Autónoma "Tomas Frías" Potosi (UATF), in the context of the Bolivian university.
The university as a social institution is structured around of three processes academic, research and social interaction university on which in recent times have been developing a series of reflections, more deeply on the academic and research and so still fledgling university social interaction. Although periodic self-assessments are performed on the results of social interaction within each of the careers of UATF, the Public Accounting Career includes some activities of university social interaction that could not develop a systemic screening for effective cohesion between three university processes.
In this sense, some guidance on the development of university social interaction in public accounting career with systemic projection are presented proposing a strategy for their educational work more relevant.
Downloads
Metrics
References
Bolivia, Universidad Autónoma “Tomás Frías” (U.A.T.F.), (2011). Plan de Desarrollo Institucional 2011-2015. Potosí.
Comité Ejecutivo de la Universidad Boliviana (C.E.U.B.) (2011). Plan Nacional de Desarrollo de la Universidad Boliviana. 2009-2013. Obtenido el 28 de Diciembre de 2013 de: http://pandodigital.com/orthon/principal/docs/ceub/42_Lineas_de_Accion_PNDU.pdf
Cruz Tejas N. y Acosta B. (1999). La Extensión Universitaria, en el contexto de la relación Universidad-Sociedad. Congreso Pedagogía 99 Extramuros Centro del Libro y la Literatura de Ciudad de La Habana (pp.1-30). La Habana.
González González, G. (1996). Un modelo de extensión universitaria. Su aplicación a la Cultura Física y el Deporte. Tesis en opción al Grado Científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Instituto Superior de Cultura Física “Manuel Fajardo”. La Habana, Cuba.
Pereira Rodríguez, C. (2007). Una estrategia para el mejoramiento de la dirección del proceso de interacción social en la carrera de Contaduría Pública de la Universidad Autónoma “Tomás Frías”. Tesis en opción al Grado Científico de Doctor en Ciencias. Potosí-Bolivia.
Pérez, J., Mayz, J. y Sánchez, J. (1998). El posible futuro de las universidades. Obtenido el 8 de Octubre de 2013 de: http://opac.biblioteca.intec.edu.do/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=23181
Universidad Autónoma de Baja California (2006). Informe de investigación y postgrado. Obtenido el 2 de Noviembre de 2013 de: http://www.uabc.mx/planeacion/pifi/3_3/ProDES/CsEconomicoAdministrativas.pdf
Viciedo, D. (1996). Metodología de la Investigación Educativa. Curso Internacional de Maestría en Educación Superior. Potosí, Bolivia.
Yarzabal, L. (1999). Consenso para el cambio en la educación superior. Obtenido el 16 de Septiembre de 2013 de:http://books.google.com.bo/books/about/Consenso_para_el_cambio_en_la_educaci%C3%B3n.html?id=kNkQAAAAYAAJ&redir_esc=y
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
El material publicado en la revista se distribuye bajo una licencia de Creative Commons de Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0). Esta licencia obliga a otros a dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios; no permite hacer uso comercial de la obra; y si se remezclara, transformara o creara otro material a partir de la obra, no podrá ser distribuida esa modificación.