Experiencias realizadas en una escuela secundaria
Abstract
La labor del psicólogo en la escuela secundaria es amplia y abarca por la índole de la misma, aspectos múltiples que al irse desarrollando, van dando aparición a nuevos enfoques y nuevos problemas para investigar, dilucidar, tratar y solucionar. Así es como habiéndose esquematizado la orientación profesional en una escuela secundaria a fines del año próximo pasado, y encarada la misma, a medida que se tomó contacto con el grupo estudiantil, directivo y docente, fueron surgiendo los interrogantes que señalaron la tarea a realizar durante el presente año. El método seguido para detectar aquellos problemas de más urgente solución, fue el análisis de todos los observados, haciendo un balance objetivo de la importancia de los mismos y de los medios con que podía contarse para encararlos.Downloads
Metrics
Visualizaciones del PDF
86
Downloads
Published
2014-10-19
How to Cite
Ferreiroa, O. R. (2014). Experiencias realizadas en una escuela secundaria. Journal of Psychology, 5. Retrieved from https://revistas.unlp.edu.ar/revpsi/article/view/1023
Issue
Section
Research articles
License
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain the copyright and assign the right of first publication to the journal, with the work registered under a Creative Commons attribution license (CC-BY), which allows third parties to use what is published whenever they mention the authorship of the work and the first publication in this magazine.
- Authors can make other independent and additional contractual agreements for the non-exclusive distribution of the article published in this journal (e.g., include it in an institutional repository or publish it in a book) as long as they clearly indicate that the work was published for the first time in this magazine.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g., on institutional or personal webpages) before and during the review and publication process, as it can lead to productive exchanges and greater and faster dissemination of published work (see The Effect of Open Access ).