Is Freud pedagogical or antipedagogical?

A possible dialogue with Millot and Cifali’s texts

Authors

  • Verónica Escudero

DOI:

https://doi.org/10.24215/23470933e026

Keywords:

Psychoanalysis, Pedagog, Millot, Cifali

Abstract

On the basis of Freudian statement that educating, psychoanalyzing and governing are impossible professions, Freud antipedagogo by Catherine Millot and¿Freud pedagogo? by Mireille Cifali are traced back to explore Freudian ideas in this field. The dialogue between these two texts does not involve making them answer each other or making their temporal appearance reveal an absolute truth.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Verónica Escudero

Lic en Psicología Universidad Nacional de La Plata (UNLP)Asociada a la Escuela de la Orientación Lacaniana EOL-Sección La Plata. Integrante del Departamento de Estudios sobre el Cuerpo (DEC) de la Escuela de Orientación Lacaniana (EOL). Co-Responsable de los semanarios “Los campos del Goce” (2017) y “Los campos del goce: lecturas de la tercera” (2018) en EOLSección La Plata.

References

Freud, S.: “El malestar en la cultura”, en Obras completas Libro XXI, Amorrortu, Argentina, 1989.

Freud, S.: “Análisis terminable e interminable”, en Obras completas Libro XXIII, Argentina, 1989

Lacan, J.: “Dos notas sobre el niño”, en Otros escritos, Paidós, Buenos Aires, 2012

Lacan, J.: Seminario XXI “Les non-DupesErrent”, inédito.

Published

2019-08-06

How to Cite

Escudero, V. (2019). Is Freud pedagogical or antipedagogical? A possible dialogue with Millot and Cifali’s texts. Estrategias. Psicoanálisis Y Salud Mental, (7), 026. https://doi.org/10.24215/23470933e026

Issue

Section

Dossier