Notes to think about the school trips of the transgender people

Authors

  • Facundo Abalo

DOI:

https://doi.org/10.24215/23470933e031

Keywords:

School Transgener, Sexuality, Violence

Abstract

When comparing the school trajectories of the transgender collective it is noted that, in order to complete secondary studies, the usual thing is to repeat and restart studies intermittently in different schools, a fact that would be equivalent to an interrupted or fragmented school trajectory. The reasons for this interruption are centrally linked to the violence exerted by the educational institutions themselves

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Facundo Abalo

Licenciado en Comunicación Social y Doctor en Ciencias Sociales, con Maestría en Artes. Actualmente dirige la Editorial de la Universidad Nacional de La Plata. Dictó seminarios de Posgrado en Argentina, México, Chile, Colombia y España. Trabajó como editor de revistas y suplementos culturales. Publicó libros de ensayos y artículos que discuten la constitución del campo artístico desde la sociología del arte (disciplina en la que se especializa).

References

Bourdieu, P.:El sentido práctico. Buenos Aires: Siglo XXI Editores. 2007

Bourdieu, P.: Capital cultural, escuela y espacio social. Buenos Aires: Siglo XXI Editores. 2008

Bourdieu, P.: La distinción. Criterios y bases sociales del gusto. Barcelona: Taurus. 2012

Butler, J.:Lenguaje, poder e identidad. Madrid: Síntesis. 2004

Butler, J.: Deshacer el género. Barcelona: Paidós. 2006

Foucault, M.:¿Qué es un autor? Colección Textos Mínimos. México: Universidad Autónoma de Tlaxcala. 1985.

Foucault, M.: El orden del discurso. México: Facultad de Filosofía y Letras UNAM. Ediciones Populares. 1982

Foucault, M.: Los anormales. México: Fondo de Cultura Económica. 2007.

Goffman, E. Estigma: la identidad deteriorada. Buenos Aires: Amorrortu. 1998

Kennard, J. Ourself behind ourself: A Theory for Lesbian Readers. Baltimore: The John´s Hopkins University Press. 1984

Koestenbaum, W. Wilde´s Hard Labour and the Birth of Gay Reading. Baltimore: The John´s Hopkins University Press. 1990

Mahmood, S. Teoría feminista y el agente social dócil: algunas reflexiones sobre el renacimiento islámico en Egipto, en Liliana Suárez y -Rosalva Aída Fernández (eds.), Descolonizando el feminismo. Teorías y prácticas desde los márgenes. Madrid: Cátedra, 2008. Págs. 165-222.

Rapisardi, F.: “Raras teorías del sur. Una experiencia de diversidades y desigualdad político sexual”. En Orientaciones N°9. 2005. Págs. 53-75.

Segato, R.:Las estructuras elementales de la violencia. Buenos Aires: Prometeo. 2013

Spivak, G.:¿Puede el subalterno hablar? Buenos Aires: El cuenco de plata. 2011

Published

2019-08-07

How to Cite

Abalo, F. (2019). Notes to think about the school trips of the transgender people. Estrategias. Psicoanálisis Y Salud Mental, (7), 031. https://doi.org/10.24215/23470933e031

Issue

Section

Entramados