The knowledge hole
DOI:
https://doi.org/10.24215/23470933e035Keywords:
knowledge, sexual curiosity, enjoyment, body, symptomAbstract
In La enseñanza extracurricular o la fuga de Eros, Germán García suggests a way of reading the complex subject-knowledge relation. His undoubted erudition allows him to show different layers, different reading levels and different perspectives to outline the core of the issue.
Downloads
Metrics
PDF views
440
References
Freud S. : “Las teorías sexuales de los niños”, (1908), Biblioteca Nueva, Vol. I, Madrid 1967. p. 1172.
Freud S. : “Historias clínicas, Análisis de la fobia de un niño de cinco años”, Biblioteca Nueva, Vol. II, p. 698.
Freud S.: “La sexualidad infantil. La investigación sexual infantil”, op. citado, Vol I, p.799.
Freud S.: “Un recuerdo infantil de Leonardo de Vinci”, op. citado, Vol II, p. 403 y siguientes.
Lacan J., “Conférence à Genève sur le symptôme” », “La Cause du désir n° 95, Navarin éditeur”, 017, p. 14.
Lacan J.: “Conferencias y entrevistas en las universidades norte –americanas”, noviembre-diciembre 1975, Scilicet 6/7, Seuil, 1976, p. 22.
Lacan J.: “El Seminario Libro XVII, El reverso del psicoanálisis”, 1969-1970, Paidós, Buenos Aires, 1992.
Freud S. : “Historias clínicas, Análisis de la fobia de un niño de cinco años”, Biblioteca Nueva, Vol. II, p. 698.
Freud S.: “La sexualidad infantil. La investigación sexual infantil”, op. citado, Vol I, p.799.
Freud S.: “Un recuerdo infantil de Leonardo de Vinci”, op. citado, Vol II, p. 403 y siguientes.
Lacan J., “Conférence à Genève sur le symptôme” », “La Cause du désir n° 95, Navarin éditeur”, 017, p. 14.
Lacan J.: “Conferencias y entrevistas en las universidades norte –americanas”, noviembre-diciembre 1975, Scilicet 6/7, Seuil, 1976, p. 22.
Lacan J.: “El Seminario Libro XVII, El reverso del psicoanálisis”, 1969-1970, Paidós, Buenos Aires, 1992.
Downloads
Published
2019-08-07
How to Cite
Solano Suárez, E. . (2019). The knowledge hole. Estrategias. Psicoanálisis Y Salud Mental, (7), 035. https://doi.org/10.24215/23470933e035
Issue
Section
Perspectivas