Knowledge of the profession of teaching in tension: about the veils that were released in a pandemic
DOI:
https://doi.org/10.24215/24690090e018Keywords:
Knowledge of the trade - Teaching - Experience - TransformationsAbstract
In this work, three experiences of university professors are briefly presented that, in the context of preventive and compulsory social isolation, like the rest of Argentine teaching, we had to “move” our practices and our knowledge of the face-to-face modality to a digital platform.
In the first part, we will expose about the concept of knowledge of the profession of teaching and experience, then we will relate our practices as teachers in the scenario imposed by quarantine, in which we will describe the situations experienced and the uncertainty that accompanies us at times, to point out what aspects of that knowledge of the trade, know-how, were put into tension and how we are solving them.
Finally, we ask ourselves whether the subjective transformations that take place during this time will have an impact on university organizations and on our practices or, on the contrary, once located in a "new normal", we will try to return to what is us. known.
KEY WORDS: Knowledge of the trade - Teaching - Experience - Transformations
References
Alliaud, A. y Suárez, D. (2011). “El saber de la experiencia. Experiencias pedagógicas, narración y subjetividad en la trayectoria profesional de los docentes”. Disponible en:
http://www.filo.uba.ar/contenidos/investigacion/institutos/Iice/ANUARIO_2008/textos/32_Andrea_Alliaud.pdf
Heller, A. (1970). “Sociología de la vida cotidiana”. Barcelona, España: Península
Kush, R. (1962). “Introducción a América”, en América Profunda, Obras completas, Tomo 2, Rosario: Ed. Ross
Larrosa, J. (2009). “Experiencia y Alteridad en Educación”, en Experiencia y Alteridad en Educación Larrosa, J y Skliar, C (compiladores) Rosario: Homo Sapiens, pp. 13-44
Suárez, D. y Metzdorff, V. (2018). “Narrar la experiencia educativa como formación. La documentación narrativa y el desarrollo profesional de los docentes”. En: Revista de Educación. Serie Indagaciones n° 28.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0.
Acorde a estos términos, el material se puede compartir (copiar y redistribuir en cualquier medio o formato) y adaptar (remezclar, transformar y crear a partir del material otra obra), siempre que a) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista y URL de la obra), b) no se use para fines comerciales y c) se mantengan los mismos términos de la licencia, sin que sea necesario pedir permiso previo al editor o al/la autor/a.













