Temple Grandin: the disruption of language and lalangue in autism


Authors

  • Patricio Escuela de la Orientación Lacaniana (EOL, Argentina) / Asociación Mundial de Psicoanálisis (AMP) / Facultad de Psicología, Universidad de Buenos Aires (UBA, Argentina) / Instituto Clínico de Buenos Aires (ICdeBA, Argentina) / Universidad de San Martín (UNSAM, Argentina) [Maestría en Clínica Psicoanalítica]

DOI:

https://doi.org/10.24215/2422572Xe119

Keywords:

autism, forclussion of the hole, lalangue, language, border, thinking in pictures

Abstract

This text makes a psychoanalytic analysis of Temple Grandin's autobiographical text "Emergence: labeled autistic", to theorize about autism, the difference between the Lacanian concepts of lalangue and language, the concept of forclussion of the hole, and the concept of “thinking in images", a characteristic of several autists. It also locates the difference between high-level autism and severe autism based on how they manage to enter the language or are detained in their relation to lalangue.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Patricio, Escuela de la Orientación Lacaniana (EOL, Argentina) / Asociación Mundial de Psicoanálisis (AMP) / Facultad de Psicología, Universidad de Buenos Aires (UBA, Argentina) / Instituto Clínico de Buenos Aires (ICdeBA, Argentina) / Universidad de San Martín (UNSAM, Argentina) [Maestría en Clínica Psicoanalítica]

Miembro de EOL y AMP, Magister en Clínica psicoanalítica por la Universidad de San Martín (UNSAM), docente JTP regular de la cátedra Psicopatología en la Universidad de Buenos Aires (UBA), docente de la Maestría en Clínica psicoanalítica de la UNSAM, docente del Instituto clínico de Buenos Aires de la EOL (ICdeBA), responsable del Departamento de autismo y psicosis en la infanica, y miembro del Observatorio de género, biopolítica y transexualidad de la Federación latinoamericana del psicoanálisis de la Orientación Lacaniana (FAPOL).

References

Grandin, T. (2006). Atravesando las puertas del autismo. Paidós.

Lacan, J. (1992). El Seminario, Libro 20. Paidós.

Laurent, E. (2013). La batalla del autismo. Grama.

Published

2021-07-31

How to Cite

Patricio. (2021). Temple Grandin: the disruption of language and lalangue in autism
. Journal of Psychology, 20(1), 76–88. https://doi.org/10.24215/2422572Xe119