El psicólogo educacional y su función específica
Abstract
Es ya difícil aceptar el concepto implicado en la propia etimología del término "vocación" como un llamado de origen secreto y tácitamente providencial. Otras claves, con variados tonos y acentos psicológicos y a veces grávidas de parámetros sociales, tienden a suplantarlo. No es nuestro propósito ensayar ninguna nueva ni tampoco discutir las que se hallan en vigencia. Nos situamos con toda simplicidad frente a la existencia de un abundante número de jóvenes que hace poco tiempo iniciaron con gran alborozo las carreras de psicología, por fin fundadas en diversas universidades de nuestro país, y que ahora, apenas cumplidos sus estudios, se hallan cercados por dificultades que no sólo comprenden la falta de campo para su profesión sino también el derecho reconocido para ejercerlo.Downloads
Metrics
PDF views
1,349
Downloads
Published
2014-10-10
How to Cite
Perelstein de Braslavsky, B. (2014). El psicólogo educacional y su función específica. Journal of Psychology, 2. Retrieved from https://revistas.unlp.edu.ar/revpsi/article/view/993
Issue
Section
Research articles
License
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
- Authors retain the copyright and assign the right of first publication to the journal, with the work registered under a Creative Commons attribution license (CC-BY), which allows third parties to use what is published whenever they mention the authorship of the work and the first publication in this magazine.
- Authors can make other independent and additional contractual agreements for the non-exclusive distribution of the article published in this journal (e.g., include it in an institutional repository or publish it in a book) as long as they clearly indicate that the work was published for the first time in this magazine.
- Authors are allowed and encouraged to publish their work on the Internet (e.g., on institutional or personal webpages) before and during the review and publication process, as it can lead to productive exchanges and greater and faster dissemination of published work (see The Effect of Open Access ).