Embodied VoiceWork: Moving Toward Wholeness in the Musical Field of Play
DOI:
https://doi.org/10.24215/27186199e018Keywords:
voicework, improvisation, musical expressivity, listening, processAbstract
Embodied VoiceWork is a method of free, expressive, non-verbal, improvisational singing, developed by Lisa Sokolov. It aims to develop a fuller human potential through the practice of attentiveness, an attitude of radical receptivity and listening. In this method, musical expressivity is considered as inherent to everyone, and improvised singing is understood as an universal language. A human being lives on many levels simultaneously: the physical body, the energetical body, the emotional body, the mental body, the knowing body. When there is a break in congruence between the different levels, there is doorway into process. rough improvisational singing we learn how to trust and how to let go into the flow of process, promoting congruence between the different levels. e five tools of this voicework are: breath, tone, touch, imagery and improvisation. The translation of the original article, in English, into Spanish is presented in this publication.
Downloads
References
Sokolov, L. (2012). Embodied VoiceWork: Moving Toward Wholeness in the Musical Field of Play. e Playful Psyche, Jungian Odyssey Series Vol. IV. Spring Journal Inc
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Lisa Sokolov, María Florencia Curcio

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Hasta 2020 (Vol. 5. núm. 3) los materiales se publicaron bajo una licencia BY-NC-ND.
A partir 2021 (Vol. 6 núm. 1) los materiales se publican bajo una licencia BY-NC-SA.
La aceptación de un original por parte de la revista implica la cesión no exclusiva de los derechos patrimoniales de los/as autores/as en favor del editor, quien permite la reutilización, luego de su edición (postprint), bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0)
Acorde a estos términos, el material se puede compartir (copiar y redistribuir en cualquier medio o formato) y adaptar (remezclar, transformar y crear a partir del material otra obra), siempre que a) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista y URL de la obra), b) no se use para fines comerciales y c) se mantengan los mismos términos de la licencia.
La cesión de derechos no exclusivos implica que luego de su edición (postprint) en ECOS las/os autoras/es pueden publicar su trabajo en cualquier idioma, medio y formato; en tales casos, se solicita que se consigne que el material fue publicado originalmente en esta revista.
Tal cesión supone, también, la autorización de los/as autores/as para que el trabajo sea cosechado por SEDICI, el repositorio institucional de la Universidad Nacional de La Plata, y sea difundido en las bases de datos que el equipo editorial considere adecuadas para incrementar la visibilidad de la publicación y de sus autores/as.
Asimismo, la revista incentiva a las/os autoras/es para que luego de su publicación en ECOS depositen sus producciones en otros repositorios institucionales y temáticos, bajo el principio de que ofrecer a la sociedad la producción científica y académica sin restricciones contribuye a un mayor intercambio del conocimiento global.