The pedagogy of the crush and the lightness of the subject

Authors

  • Gastón Cottino

DOI:

https://doi.org/10.24215/23470933e024

Keywords:

Pedagogy, University discourse, Knowledge, Knot, Poetics

Abstract

This work retraces the arguments of a hypothesis in which the subject that articulates knowledge, or that allows an inscription, goes against the alienation that seeks a certain pedagogical perspective, considered from the university discourse and the methods of conditioning. The references of Lacan regarding learning and the knot, plus some clinical passages and a poetic novel, will articulate this journey.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Gastón Cottino

Psicoanalista practicante en la ciudad de Mendoza. Miembro de la Escuela de la Orientación Lacaniana(EOL) y de la Asociación Mundial de Psicoanálisis (AMP) Coordinador del Centro Infanto Juvenil de Salud Mental nº 6, Mendoza, Argentina. Doctor en letras, Universidad Nacional de Córdoba (UNC) Prof. Titular de Psicopatología 2, Docente del Centro Investigación y Docencia (CID)Mendoza. Autor de Cuando la poesía inspira a un analista. Lacan con Borges, Grama, Bs. As. 2018 y de numerosos artículos en revistas especializadas.

References

VVAA: Lacan y los discursos. Manantial, Buenos Aires, 1992, p. 45

Cf. Clase del 26/02/1969 Lacan, J.: El Seminario. Libro 16 De Otro al otro. Paidós, Buenos Aires, 2014, p.185.

Lacan, Jacques: “El Seminario Libro 21: Los no incautos yerran”(inédito)

Cabezón Cámara,G.: Las aventuras de la China Iron. Random house, Buenos Aires, 2018, p. 11

Cf. Film:“Somos familia” Dirección de Hirokazu Koreeda, Japón, 2018

Published

2019-08-06

How to Cite

Cottino, G. (2019). The pedagogy of the crush and the lightness of the subject. Estrategias. Psicoanálisis Y Salud Mental, (7), 024. https://doi.org/10.24215/23470933e024

Issue

Section

Dossier