Permanent education, health promotions strategy and personal project reformulation

Autores/as

  • Graciela Petriz UNLP/ PEPAM/ Secretaría de Ciencia y Técnica, Argentina.
  • Marina Elvira Canal UNLP/ PEPAM/ Secretaría de Ciencia y Técnica, Argentina.
  • Gabriela Rosana Bravetti UNLP/ PEPAM/ Secretaría de Ciencia y Técnica, Argentina.
  • Elisa Urtubey UNLP/ PEPAM/ Secretaría de Ciencia y Técnica, Argentina.

Palabras clave:

educación permanente, salud, educación de adultos

Resumen

The present paper intends to put forward some conclusions resulting from the research we have done with elderly people in the Elderly Permanent Education Program (PEPAM), pertaining to the Secretary Extension of the Faculty of Humanities and Education Sciences of the National University of La Plata, created in the year 1994 and the ad-hoc investigation carried out since the year 2003, called "Identifying process and the effects of new knowledge access in activities shared by elderly people in La Plata and greater La Plata". We shall illustrate the aforesaid through words and commentaries gathered during different moments of the task.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Graciela Petriz, UNLP/ PEPAM/ Secretaría de Ciencia y Técnica, Argentina.

Universidad Nacional de La Plata, Facultad de Humanidades, Carrera de Psicología, Programa de Educación permanente de adultos mayores (PEPAM). Secretaría de Ciencia y Técnica. Argentina.

Marina Elvira Canal, UNLP/ PEPAM/ Secretaría de Ciencia y Técnica, Argentina.

Universidad Nacional de La Plata, Facultad de Humanidades, Carrera de Psicología, Programa de Educación permanente de adultos mayores (PEPAM). Secretaría de Ciencia y Técnica. Argentina.

Gabriela Rosana Bravetti, UNLP/ PEPAM/ Secretaría de Ciencia y Técnica, Argentina.

Universidad Nacional de La Plata, Facultad de Humanidades, Carrera de Psicología, Programa de Educación permanente de adultos mayores (PEPAM). Secretaría de Ciencia y Técnica. Argentina.

Elisa Urtubey, UNLP/ PEPAM/ Secretaría de Ciencia y Técnica, Argentina.

Universidad Nacional de La Plata, Facultad de Humanidades, Carrera de Psicología, Programa de Educación permanente de adultos mayores (PEPAM). Secretaría de Ciencia y Técnica. Argentina.

Descargas

Publicado

2004-01-01

Cómo citar

Petriz, . G. ., Canal, . M. E. ., Bravetti, . G. R. ., & Urtubey, . E. . (2004). Permanent education, health promotions strategy and personal project reformulation. Orientación Y Sociedad, (no. 4), p. 131–138. Recuperado a partir de https://revistas.unlp.edu.ar/OrientacionYSociedad/article/view/8209

Número

Sección

Transferencia en extensión universitaria