Diagnosis of the lived space to contribute on situated learnings
Span through a collective mapping process in Bachillerato de Bellas Artes, UNLP
DOI:
https://doi.org/10.24215/18536212e009Keywords:
collective mapping, situated learning, city of La Plata, Bachillerato de Bellas ArtesAbstract
The work relates the experience of a research project developed with the educational community of the Bachillerato de Bellas Artes of the UNLP. In this experience, a collective mapping process was built by course, where the students evidenced the dimensions of the city of La Plata that become relevant in their experience and different ways of linking them to the learning processes that have an epicenter in the school that gathers them. . In turn, an approach was made to the teaching practices of the department of social sciences and the strategies they use to build situated learning.
Downloads
References
Aguerre, A. (2019). BBA Proyecto institucional. disponible en : https://www.bba.unlp.edu.ar/proyectoinstitucional
Rodríguez, E. et al. (2008). El Derecho a tener Derechos. Manual de derechos humanos para organizaciones sociales. En Colectivo de Investigación Jurídica (CIAJ). Primera Edición. La Plata: Facultad de Periodismo y Comunicación Social. UNLP.
Díaz Parra, I. (2020). Uso y abuso del Derecho a la ciudad. Recuperado de http://eltopo.org/uso-y-abuso-del-derecho-a-la-ciudad/
de Estrada, M. (2010). O te mapeas o te mapean: el papel del mapa en geografía. Recuperado de https://www.clubensayos.com/Ciencia/O-te-mapeas-o-te-mapean-El-papel/3732931.html
Risler, J. y Ares, P. (2013). Manual de mapeo colectivo: recursos cartográficos críticos para procesos territoriales de creación colaborativa. Buenos Aires: Tinta Limón. Recuperado de https://geoactivismo.org/wp-content/uploads/2015/11/Manual_de_mapeo_2013.pdf
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Acorde a estos términos, el material se puede compartir (copiar y redistribuir en cualquier medio o formato) y adaptar (remezclar, transformar y crear a partir del material otra obra), siempre que a) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista y URL de la obra), b) no se use para fines comerciales y c) se mantengan los mismos términos de la licencia.