ELSE didactics for teaching the mother tongue
Departmental research project
DOI:
https://doi.org/10.24215/18536212e014Keywords:
ELSE didactics, mother tongue, Language and Text Production, teaching practices, classroom activitiesAbstract
This project set out to demonstrate that it is possible to teach the mother tongue through the strategies used to teach Spanish as a Second Language. For that, a bibliographic survey was carried out within the most up-to-date lines of reflection on the subject, from which the teaching criteria of Language and Text Production can be unified at our school. Teaching practices were also reviewed and basic secondary activities were reformulated. The testing of the activities in the classroom is pending, in order to evaluate their results.
Downloads
References
Aguerre, A. (2017). Texturas reunidas. Proyecto académico y de gestión 18-22. La Plata: Bachillerato de Bellas Artes, UNLP.
Baralo, M. y Estaire, S. (2010). Tendencias metodológicas postcomunicativas. En Abelló, Ehlers y. Quintana (eds). Escenarios bilingües: el contacto de Lenguas en el Individuo y la Sociedad. Bern: Peter Lang.
Estal Villarino, M. G. (2019). [Revisión del capítulo Pedagogical choices in focus on form, por C. Doughty y J. Williams]. Antologías didácticas. Disponible en https://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/antologia_didactica/gramatica/doughty_williams01.htm
Estaire, S. (2011). Principios básicos y aplicación del aprendizaje mediante tareas. Marcoele, Revista de diáctica ELE, 12.
Estal Villarino, M. G. (2019). [Revisión del capítulo From theory to practice: a teacher’s view, por E. Hinkel y S. Fotos]. Antologías didácticas. Disponible en https://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/antologia_didactica/gramatica/doughty_williams01.htm
Martín Peris, E. (2004). ¿Qué significa trabajar con tareas comunicativas? Red ELE, 0. Disponible en https://marcoele.com/descargas/expolingua_1999.martinezgila.pdf
Martínez Gila, P. (1999). Actividades para la reflexión gramatical en el aula de Español/LE. Monográficos Marcoele, 9. Disponible en https://marcoele.com/descargas/expolingua_1999.martinezgila.pdf
Ortega Olivares, J. (1988) Algunas consideraciones sobre el lugar de la gramática en el aprendizaje del español/LE. RILCE. Revista de Filología Hispánica, 4, pp. 325-347.
Zanón, J. (Coord) (1999). La enseñanza del español mediante tareas. Col. E, Madrid: Edinumen.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Acorde a estos términos, el material se puede compartir (copiar y redistribuir en cualquier medio o formato) y adaptar (remezclar, transformar y crear a partir del material otra obra), siempre que a) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista y URL de la obra), b) no se use para fines comerciales y c) se mantengan los mismos términos de la licencia.