Functions of music in cinema
DOI:
https://doi.org/10.24215/18536212e087Keywords:
cinema, music, audiovisual, functions, narrationAbstract
This article is the result of the different experiences arising from teaching the subject “Introduction to film music” at Bachillerato de Bellas Artes (UNLP). It is aimed at both students of music and the other artistic disciplines. It addresses film music and its diverse functions in constructing cinematographic narration.
Downloads
References
Chion, M. (1995). La música en el cine. Paidós.
Cueto, R. (1996). Cien Bandas Sonoras en la Historia del Cine. Nuer Ediciones.
De Arcos, M. (2006). Experimentalismo en la música cinematográfica. Fondo de Cultura Económica.
Loudet, P. y Compagnet, L. (2020). La música y sus modos de articulación en la narración cinematográfica. Plurentes, Artes y Letras, (11), 004. https://doi.org/10.24215/18536212e004
Morricone, E. y De Rosa, A. (2016). En busca de aquel sonido. Malpaso.
Nieto, J. (1996). Música para la imagen. La influencia secreta. SGAE.
Rodríguez Fraile, J. (2001). Ennio Morricone. Música, Cine e Historia. Diputación de Badajoz.
Xalabarder, C. (2005). El guion musical en el cine. Createspace.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Pablo Loudet
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Acorde a estos términos, el material se puede compartir (copiar y redistribuir en cualquier medio o formato) y adaptar (remezclar, transformar y crear a partir del material otra obra), siempre que a) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista y URL de la obra), b) no se use para fines comerciales y c) se mantengan los mismos términos de la licencia.