State, education and prisons
Keywords:
education, jail, State, human rightsAbstract
In this paper we will try to address the problems that exist in the prison units with respect to access to education, taking into account the situation in which private individuals of their liberty are. Then will the regulatory framework that provides education in prisons (arts. 2 and 140 of law 24,660, international treaties), the legislative amendments (law of educational stimulus) and the difficulties in carrying them out. It will also be important to determine whether the State complies with its obligations inherent in the enjoyment of the rights of people who are deprived of their liberty, especially with regard to education. Finally, the importance of education in prisons and reception at both international and national regulatory framework will wield.
Downloads
References
FREIRE, Paulo (1968). Pedagogía del oprimido. Buenos Aires: Siglo XXI.
GOFFMAN, Erving (1961). Internados. Ensayos sobre la situación social de los enfermos mentales. Buenos Aires: Amorrortu.
LARSEN, Pablo (2014). “Las Garantías Judiciales y el Debido Proceso a través de la Jurisprudencia de la Corte Interamericana de Derechos Humanos”, en: Revista Pensamiento Penal. Ed. 174 [on line]. Disponible en: http://www.pensamientopenal.com.ar/doctrina/39035-garantias-judiciales-y-debido-proceso-traves-jurisprudencia-corte-interamericana pdf [Fecha de consulta: 22/04/2016].
NUÑEZ, Violeta (2004). Pedagogía Social: cartas para navegar en el nuevo milenio. Buenos Aires: Santillana.
PAPACCHINI, Angelo (1994). Filosofía y derechos humanos. Colombia: Universidad del Valle.
SCARFÓ, Francisco José (2003). “El derecho a la educación en las cárceles como garantía de la educación en derechos humanos”, en: Revista IIDD Instituto Interamericano de Derechos Humanos [on line]. Disponible en: http://www.corteidh.or.cr/tablas/r06835-11.pdf [Fecha de consulta: 19/04/2016].
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta licencia no permite la generación de obras derivadas ni hacer un uso comercial de la obra original, es decir, sólo son posibles los usos y finalidades que no tengan carácter comercial.