Teaching Mathematics and reasonable accommodation: An account of a university experience

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24215/24690090e122

Keywords:

mathematics, accesibility, reasonable accomodation

Abstract

In this work a particular experience will be reported that was carried out by a team of teachers of the first two academic subjects of the Degree in Mathematics, dictated in the Department of Mathematics of the Faculty of Exact Sciences of the National University of La Plata.

This experience was coordinated from the Directorate of Inclusion, Disability and Human Rights and the Academic Secretariat of the Faculty, with extensive assistance of the Directorate of Inclusion, Disability and Human Rights of the University, based on the policies of “reasonable accommodation” enshrined in the Convention on the Rights of Persons with Disabilities.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

References

Castignani, M. L., Hanlon, P., Innaro, M., Katz, S. L. y Peiró, M. (2014). Comisión Universitaria sobre Discapacidad: una experiencia de gestión en la Universidad Nacional de La Plata. Revista Latinoamericana de Educación Inclusiva, 8(1), 51-61.

Convención sobre los Derechos de las Personas con Discapacidad. Organización de las Naciones Unidas. 13 de diciembre de 2006. https://www.ohchr.org/es/instruments-mechanisms/instruments/convention-rights-persons-disabilities

Germain, L. (2020). La sistematización de experiencias como herramienta de gestión: propuesta de aplicación sobre el Programa de Rendimiento Académico y Egreso de la UNLP [PhD Thesis]. Universidad Nacional de La Plata.

Katz, S. L. y Miranda, L. (2021). De prácticas expulsivas a construcciones colectivas: Relato de experiencias de transversalidades en clave de discapacidad/accesibilidad en la UNLP. Trayectorias Universitarias, 7(13), 1-11.

Katz, S. L., Miranda, L. y Díaz, E. (2022). Confiando en la co-construcción como forma de fortalecer políticas: experiencia en la UNLP. Perspectiva. Discapacidad y Derechos, 1(1), 229-241.

Leguizamón, M., Katz, S. L., Giglio, M., Arouxét, M. B., Innaro, M., Musicco, D., Tello de Meneses, M. S., Chiani, L. y González Tapia, E. I. (2019). Los docentes y la accesibilidad académica de los estudiantes en situación de discapacidad en la UNLP. XIII Congreso Argentino y VIII Latinoamericano de Educación Física y Ciencias. Universidad Nacional de La Plata, Ensenada, Argentina.

Paparini, C. y Ozollo, F. (2015). Calidad y derecho a la educación superior. Integración y Conocimiento: Revista del Núcleo de Estudios e Investigaciones en Educación Superior de Mercosur, 4(1), 102-111.

Red por los Derechos de las Personas con Discapacidad (2011). El derecho a la autonomía de las personas con discapacidad. REDI. https://docplayer.es/18305693-El-derecho-a-la-autonomia-de-las-personas-con-discapacidad-como-instrumento-para-la-participacion-social.html

Rosato, A., Angelino, A., Almeida, M. E., Angelino, C., Kippen, E., Sánchez, C., Spadillero, A., Vallejos, I., Zuttión, B. y Priolo, M. (2009). El papel de la ideología de la normalidad en la producción de discapacidad. Ciencia, Docencia y Tecnología, 20(39), 87-105.

Tejeda Cerda, P. (2019). La evaluación educativa en estudiantes en situación de discapacidad en la universidad: desafíos y propuestas. Estudios Pedagógicos, 45(2), 169-178.

Published

2023-09-12

How to Cite

Andrini, L. (2023). Teaching Mathematics and reasonable accommodation: An account of a university experience. Trayectorias Universitarias, 9(16), 122. https://doi.org/10.24215/24690090e122