La educación formal alternativa (EFA) y la virtualización en el marco de la pandemia
Keywords:
Alternative formal education, University functions, ManagementAbstract
e article proposes to present the advances of the investigation "Alternative Formal Education (EFA) an opportunity to advance in integral university practices" within the framework of the reflections and contributions to the decision-making that implied the emergence of Covid 19, making Emphasis on what happened during the enrollment in March 2021. It is also proposed to reflect on the difficulties encountered by the proposal to be understood as part of the academic scheme of the UNLP in which their undergraduate, graduate and postgraduate trajectories are framed from of the tension caused by its location between the teaching function and the extension function. A feedback exercise is proposed for a team that seeks to integrate the challenges imposed by decisionmaking in real time, with the investigative task that a work plan implies within the framework of a research project.
Downloads
Metrics
References
- Ezcurra, A. M. (2011). Igualdad en Educacion Superior: un desafio mundial. Ed. UNGS.
- Iparraguirre, M. (2020). Buscar a los que no vienen:ampliación de la agenda universitaria y diseño organizativo. La Educación Formal Alternativa en el dispositivo de la Escuela Universitaria de Oficios. [Trabajo Final Integrador, Universidad Nacional de La Plata]. http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/115292
- Nicastro, S. y Greco, M. B. (2012). Entre trayectorias: escenas y pensamientos en espacios de formacion. Ed. Homo Sapiens.
- Pineau, P. (2008). La Educacion como Derecho. Movimiento de Educación Popular Integral y Promoción Integral. https://amsafeiriondo.org.ar/segunda%20jornada/laeducacioncomoderecho.pdf
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 María Bonicatto, Mercedes Iparraguirre, Mariana Santín, Sergio Serrichio, Agustín Otero
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
La aceptación de colaboraciones por parte de la revista implica la cesión no exclusiva de los derechos patrimoniales de los autores a favor del editor, quien permite la reutilización, luego de su edición en papel (postprint), bajo Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/).
La cesión de derechos no exclusivos implica también la autorización por parte de los autores para que el trabajo sea alojado en el repositorio institucional de la UNLP SEDICI y difundido a través de las bases de datos que el editor considere apropiadas para su indización, con miras a incrementar la visibilidad de la revista y sus autores.