Teaching positions that subjectivise. The good encounter

Authors

  • Mariela EEE n°503–Trastornos Emocionales Severos (Argentina) / Instituto de Formación Docente n°9 (Argentina)

DOI:

https://doi.org/10.24215/2422572Xe108

Keywords:

singularity, inclusion, subjectivity, education

Abstract

The aim of this paper is to reflect on those subjective teaching positions and perspectives that favour students who present difficulties in their subjective structuring so that they can better navigate the school environment and thus make the best use of the educational proposal.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Mariela, EEE n°503–Trastornos Emocionales Severos (Argentina) / Instituto de Formación Docente n°9 (Argentina)

Licenciada y Profesora en Psicología (UNLP). Miembro del equipo técnico de la EEE nº503 – Trastornos Emocionales Severos. Docente en el IFD nº9. 

References

Aulagnier, P. (1975). La violencia de la interpretación. Amorrortu.

Bleichmar, S. (1993). La fundación de lo inconsciente. Amorrortu.

Carli, S. (1999). De la familia a la escuela. Infancia, socialización y subjetividad. Santillana.

Janin, B. (2011). El sufrimiento psíquico en los niños. Psicopatología infantil y constitución subjetiva. Noveduc.

Lacan, J. (2005). De los nombres del padre. Paidós.

Laurent, E. (2013). La batalla del autismo. De la clínica a la política. Grama.

Maleval J.C. (2011). El autista y su voz. Gredos.

Tendlarz, S. (2016). Clínica y la psicosis en la infancia. Colección Diva.

Tizio, H. (2001). La posición de los profesionales en los aparatos de gestión del síntoma. En H. Tizio (Coord), Reinventar el vínculo educativo: aportes de la pedagogía social y del psicoanálisis (pp. 165–182). Gedisa.

Published

2021-06-26

How to Cite

Mariela. (2021). Teaching positions that subjectivise. The good encounter. Journal of Psychology, 20(2), 200–206. https://doi.org/10.24215/2422572Xe108

Issue

Section

Narrated reports of pedagogical and public outreach experiences