A platform for acousmatic productions and its crossmodal linking

Authors

  • Fabián Esteban Luna Universidad Nacional Tres de Febrero (UNTreF)

DOI:

https://doi.org/10.21932/epistemus.3.2969.2

Keywords:

acousmatic, spacialization, cognition, crossmodality

Abstract

The article presents a proposal for the realization of acousmatic concerts where intervenes the vision of spatiality and sound dynamics in conjunction with physical/vibration propa-gates addressed to the public. Through the visual and tactile channels it seeks to emphasize paths surround sound spatialization, as well as dynamic variations made in the composition, or those produced during the re-spatialization by a performer. Finally the motivations of the project, its theoretical basis (crossmodality), the origins of the fieldsinvolved (surround, ligthr-round, and sensurround), the hardware components of the platform and future projections are described.

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Author Biography

Fabián Esteban Luna, Universidad Nacional Tres de Febrero (UNTreF)

Compositor. Candidato a Magister en Psicología de la música. Facultad de Bellas Artes. UNLP. Miembro de grupos de investigación en la UNTreF. Profesor en programas de grado para diferentes universidades (UNTreF, UADE), e instituciones en música (Conservatorio Superior de Música C. de Bs. As., A. Piazzolla). Integró la conducción académica (2003-2013) de la carrera en Productor de Artes Electroacústicas – Instituto de Tecnología ORT. Se orientó a la música electroacústica, con obras acusmáticas y medios mixtos. Fundador (2007) de la red Poliedro, para la composición musical colaborativa mediada a través de la web. Sus piezas fueron registradas en sellos discográficosde la UNLa Vol. III, RedASLA/CMMAS Vol. II/III, Fund. Telefónica, y UNTreF/CEIArtE. Es autor de Diseño de sonido para pro-ducciones audiovisuales. Estrategias aplicadas por sus realizadores y teorías afines(Edit. Club Burton, 2016). URL: www.ar.linkedin.com/in/fabianestebanluna.

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Published

2015-12-18

How to Cite

Luna, F. E. (2015). A platform for acousmatic productions and its crossmodal linking. Epistemus. Journal of Studies in Music, Cognition & Culture, 3(2), 9–29. https://doi.org/10.21932/epistemus.3.2969.2

Issue

Section

Artículos originales de investigación