Educational guidance in Mexico as a human right
DOI:
https://doi.org/10.24215/18518893e044Keywords:
human rights, guidance, educationAbstract
The role of theory in educational guidance constitutes a complement in the formation of every student, thus we intend greater definition in the tasks of guidance as a field of disciplinary knowledge. It is common in the classroom for the word “theory” to be used by the teacher and the students in a recurring way. However, we can recognize from our experience in classroom work that there is no full understanding, not only of the concept, but of its meaning, and above all, of its effects on the action of research, particularly in the area of knowledge called human rights and guidance.
Downloads
References
De Alba, A. (Coord.) (2000). El fantasma de la teoría: articulaciones conceptuales y analíticas para el estudio de la educación. Plaza y Valdés.
Diccionario Larousse (2007). Pequeño Larousse ilustrado (13a ed.).
García Leiva, L. A. (2008). La dimensión organizativo administrativa. Novedades Educativas, 103/99.
Larroyo, F. (1982). Diccionario Porrúa de Pedagogía y Ciencias de la Educación. Porrúa, S.A.
Meneses Díaz, G. (1997). Orientación educativa: discurso y sentido. Lucerna Diogenis.
Molina Contreras, D. L. (2004). Concepto de orientación educativa: diversidad y aproximación. Revista Iberoamericana de Educación, 35(1), 1-22. https://doi.org/10.35362/rie3512924
Nava Ortiz, J. (1993). La orientación educativa en México. Documento base. Asociación Mexicana de Profesionales de la Orientación A. C.
Ortiz, R. (2012). Introducción histórica a los derechos humanos. Comisión Estatal de los Derechos Humanos. Chiapas, México.
Witket, J. (2002). Metodología Jurídica. Mc. Graw Hill, Universidad del Noroeste y UNAM.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Marilú Camacho López
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.