Oratory and expressiveness in virtuality
DOI:
https://doi.org/10.24215/18536212e013Keywords:
public speaking, expressing, communicating, self-perception, listeningAbstract
Speaking and expressiveness integrates an optional instance in the training of 5th and 6th year students of the Baccalaureate of Fine Arts. This space is destined to the study of saying and expressing, enabling students to think of themselves as responsible communicators of what reaches another. The subject aims to generate a study and recognition of the body and emotions as communicators. The artistic experience is supported by the expressive and communicative, attending to a place in which it is not usually deepened. The subject was developed in a context of unforeseen virtuality.
References
Aguerre, A. (2017). Proyecto Académico y de Gestión 18-22 . Bachillerato de Bellas Artes “Francisco A. de Santo”. Universidad Nacional de La Plata: Buenos Aires.
Artaud, A. (1997). El actor y su doble. Barcelona: Edhasa.
Stanislavski, K. (1975). Mi vida en el arte. Madrid: Alianza.
Bandler, R. y Grinder, J. (2012). De Sapos a Príncipes. Buenos Aires: Cuatro Vientos.
Serrano, R. (2004). Nueva tesis sobre Stanivslavski. Buenos Aires: Atuel.
Pease, A. (2004). El lenguaje del cuerpo. Barcelona: Amat.
Bartis, R. (2003). Cancha con niebla. Buenos Aires: Atuel.
Meyerhold. E. (1986). El actor sobre la escena. Diccionario de practica teatral (ed de Edgar Ceballos). México: Gaceta/ Universidad Autónoma.
Alexander, M. (2009). Autoconciencia por el movimiento. Barcelona: Paidós.
Echeverría, R. (1994). La ontología del lenguaje. Chile: Granica.
Grice, P. (1975). Lógica de la conversación. En L. Valdés (ed.), La búsqueda del Significado. Madrid.
Knapp, M. (1982). La comunicación no verbal. El cuerpo y el entorno. Barcelona: Paidós.
Field, S. (1994). El libro del guion, fundamentos de la escritura de guiones. Madrid: Plot.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Desde 2019, el sitio y todos sus contenidos se encuentran bajo una licencia internacional Creative Commons BY-NC-SA 4.0.
Acorde a estos términos, los materiales se pueden compartir (copiar y redistribuir en cualquier medio o formato) y adaptar (remezclar, transformar y crear a partir del material otra obra), siempre que a) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista y URL de la obra), b) no se use para fines comerciales y c) se mantengan los mismos términos de la licencia.
De 2011 (número 1) a 2018 (número 9), Plurentes. Artes y Letras publicó bajo la Licencia CC BY 3.0 Unported los artículos de investigación, y la producción musical y literaria, y bajo la Licencia CC BY-NC-ND 3.0 Unported la producción visual. Desde 2019 (número 10), todos sus contenidos se publican bajo una licencia CC BY-NC-SA 4.0 Internacional.












