Musical interpretation
Convergence point
DOI:
https://doi.org/10.24215/18536212e012Keywords:
interpretation, convergence, cognition, transfer, integrationAbstract
Our proposal focuses on addressing, from the interpretation, contents of the different curricular subjects of the Bachillerato de Bellas Artes and that converge, by way of synthesis, in putting into action communicative competences that can be transformed into "applied contents", concrete and understandable. Interpretation is approached as an experience where different knowledges are concentrated. By experiencing it, it is intended to generate new spaces for integration and dissemination that favor cognitive construction.
Downloads
References
Aguerre, A. (2017). Texturas reunidas. Proyecto Académico y de Gestión 18-22. Bachillerato de Bellas Artes “Francisco A. De Santo”. Universidad Nacional de La Plata. Recuperado de https://www.bba.unlp.edu.ar
Aguerre, A., Loudet, P., Marín, S., Martínez, G. y Rojas, S. (2018). Producción instrumental: La enseñanza del piano y la guitarra en el Bachillerato de Bellas Artes. La Plata: Editorial de la Universidad Nacional de La Plata (EDULP).
Anijovich, R. y Mora, S. (2009). Estrategias de enseñanza. Otra mirada del quehacer en el aula. Buenos Aires: Aique.
Barenboim, D. (2008). El sonido es vida. El poder de la música. Bogotá: Grupo Editorial Norma.
Barenboim, D. (1992). Una vida para la música. Buenos Aires: Javier Vergara.
Bertone, F. (2018). Plan de acción y actividades 2018 del Departamento de Música.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Acorde a estos términos, el material se puede compartir (copiar y redistribuir en cualquier medio o formato) y adaptar (remezclar, transformar y crear a partir del material otra obra), siempre que a) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista y URL de la obra), b) no se use para fines comerciales y c) se mantengan los mismos términos de la licencia.