Musical interpretation

Convergence point

Authors

  • Diana Inés Gasparini Bachillerato de Bellas Artes, Universidad Nacional de La Plata
  • Gabriela Martínez Bachillerato de Bellas Artes, Universidad Nacional de La Plata

DOI:

https://doi.org/10.24215/18536212e012

Keywords:

interpretation, convergence, cognition, transfer, integration

Abstract

Our proposal focuses on addressing, from the interpretation, contents of the different curricular subjects of the Bachillerato de Bellas Artes and that converge, by way of synthesis,  in putting into action communicative competences that can be transformed into "applied contents", concrete and understandable. Interpretation is approached as an experience where different knowledges are concentrated. By experiencing it, it is intended to generate new spaces for integration and dissemination that favor cognitive construction.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Aguerre, A. (2017). Texturas reunidas. Proyecto Académico y de Gestión 18-22. Bachillerato de Bellas Artes “Francisco A. De Santo”. Universidad Nacional de La Plata. Recuperado de https://www.bba.unlp.edu.ar

Aguerre, A., Loudet, P., Marín, S., Martínez, G. y Rojas, S. (2018). Producción instrumental: La enseñanza del piano y la guitarra en el Bachillerato de Bellas Artes. La Plata: Editorial de la Universidad Nacional de La Plata (EDULP).

Anijovich, R. y Mora, S. (2009). Estrategias de enseñanza. Otra mirada del quehacer en el aula. Buenos Aires: Aique.

Barenboim, D. (2008). El sonido es vida. El poder de la música. Bogotá: Grupo Editorial Norma.

Barenboim, D. (1992). Una vida para la música. Buenos Aires: Javier Vergara.

Bertone, F. (2018). Plan de acción y actividades 2018 del Departamento de Música.

Published

2020-10-26

How to Cite

Gasparini, D. I., & Martínez, G. (2020). Musical interpretation: Convergence point. Plurentes. Artes Y Letras, (11), 012. https://doi.org/10.24215/18536212e012

Issue

Section

Artículos de Investigación y Prácticas Pedagógicas

Most read articles by the same author(s)