Oratory and expressiveness in virtuality

Authors

  • Melissa Burgos Bachillerato de Bellas Artes / Facultad de Bellas Artes, Universidad Nacional de La Plata

DOI:

https://doi.org/10.24215/18536212e013

Keywords:

public speaking, expressing, communicating, self-perception, listening

Abstract

Speaking and expressiveness integrates an optional instance in the training of 5th and 6th year students of the Baccalaureate of Fine Arts. This space is destined to the study of saying and expressing, enabling students to think of themselves as responsible communicators of what reaches another. The subject aims to generate a study and recognition of the body and emotions as communicators. The artistic experience is supported by the expressive and communicative, attending to a place in which it is not usually deepened. The subject was developed in a context of unforeseen virtuality.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Aguerre, A. (2017). Proyecto Académico y de Gestión 18-22 . Bachillerato de Bellas Artes “Francisco A. de Santo”. Universidad Nacional de La Plata: Buenos Aires.

Artaud, A. (1997). El actor y su doble. Barcelona: Edhasa.

Stanislavski, K. (1975). Mi vida en el arte. Madrid: Alianza.

Bandler, R. y Grinder, J. (2012). De Sapos a Príncipes. Buenos Aires: Cuatro Vientos.

Serrano, R. (2004). Nueva tesis sobre Stanivslavski. Buenos Aires: Atuel.

Pease, A. (2004). El lenguaje del cuerpo. Barcelona: Amat.

Bartis, R. (2003). Cancha con niebla. Buenos Aires: Atuel.

Meyerhold. E. (1986). El actor sobre la escena. Diccionario de practica teatral (ed de Edgar Ceballos). México: Gaceta/ Universidad Autónoma.

Alexander, M. (2009). Autoconciencia por el movimiento. Barcelona: Paidós.

Echeverría, R. (1994). La ontología del lenguaje. Chile: Granica.

Grice, P. (1975). Lógica de la conversación. En L. Valdés (ed.), La búsqueda del Significado. Madrid.

Knapp, M. (1982). La comunicación no verbal. El cuerpo y el entorno. Barcelona: Paidós.

Field, S. (1994). El libro del guion, fundamentos de la escritura de guiones. Madrid: Plot.

Published

2020-10-26

How to Cite

Burgos, M. (2020). Oratory and expressiveness in virtuality. Plurentes. Artes Y Letras, (11), 013. https://doi.org/10.24215/18536212e013

Issue

Section

Artículos de Investigación y Prácticas Pedagógicas

Most read articles by the same author(s)