BBA Archive

An invitation to documentary evaluation and opening to the community

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24215/18536212e091

Keywords:

school archives, documentary assessment, Bachillerato de Bellas Artes, archivistic management, BBA Archive

Abstract

The background and the context of the creation of  BBA Archive are described briefly. In this paper, the perspective which guides the work of documentary evaluation proposed by the Archive Department of the Bachillerato de Bellas Artes is presented. The two major paradigms from which Archival Science as a discipline reflected and supported the task of documentary assessment are reviewed, to contextualize the working plan from which this process at BBA Archive is projected and opened to the community.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Aguerre, A. (2018). Texturas reunidas. Proyecto académico y de gestión 18-22. Bachillerato de Bellas Artes, Universidad Nacional de La Plata.

Aguerre, A. (2022). BBA 2022-2026. Proyecto académico y de gestión. Bachillerato de Bellas Artes, Universidad Nacional de La Plata.

Castillo Guevara, J. y Ravelo Díaz, G. (2017). El proceso de valoración documental a la luz de los actuales debates archivísticos. Revista Interamericana de Bibliotecología, 40(3), 273-283. https://doi.org/10.17533/udea.rib.v40n3a07

Cook, T. (2003). Macrovaloración y análisis funcional: la preeminencia de la interacción político social sobre el gobierno. Tabula: Revista de Archivos de Castilla y León, (6), 87-104.

Cruz Mundet, J.R. (1996). Manual de archivística. Pirámide.

Mena Mugica, M.M. (2015). El cambio de paradigma en el campo de la archivística [Ponencia]. XV Jornadas archivísticas de la RENAIES: memorias del evento. Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo. Hidalgo, México.

Moro-Cabrero, M. (2021). Datos y archivos: retos para una profesión agitada por la transformación digital. Acervo. Revista do Arquivo Nacional, 34(3), 1-23.

Published

2024-10-29

How to Cite

Iglesias, M. A. (2024). BBA Archive: An invitation to documentary evaluation and opening to the community. Plurentes. Artes Y Letras, (15), 091. https://doi.org/10.24215/18536212e091

Issue

Section

Popular Articles