Introductory Course to the Degree in Nutrition: Experience and evaluations of the 2022 entrants
DOI:
https://doi.org/10.24215/24690090e111Keywords:
introductory course, experience, entrants, degree in nutrition, tutorialsAbstract
The paper inquires about the assessment of the entrants in the experience of the Introductory Course of the Bachelor's degree in Nutrition of the Faculty of Medical Sciences of the National University of La Plata in 2022.
For this, we conducted a survey of the entrants in which we asked about their evaluations of the activities carried out, the bibliographic materials and the role of the teachers during the Introductory Course. In this way, we intend to contribute to knowledge about "the practices of institutional subjects and their retrospective reflections on what they experienced" (Carli, 2012: 26) in a key instance of the trajectories that constitutes "a period of uncertainty" (Pierella , 2014).
First, we describe the characteristics and the context in which the Introductory Course was developed. Then, we show the results of the survey answered by 418 students who took said Course. Finally, we present the reflections of these results with the intention of providing contributions to the field of university education.
References
Botto, M. (2015). El Curso de Ingreso como pasaje y como isla: Una vuelta de tuerca a la noción de inclusión. El Toldo de Astier, 6 (10): 80-91.
Carli, S. (2012). El estudiante universitario. Hacia una historia del presente de la educación pública. 1ª ed.- Siglo Veintiuno Editores.
Lenz, S. (2016). Las universidades nacionales frente al desafío de la democratización: estrategias institucionales y dispositivos de acceso y permanencia. En: Del Valle, Montero y Mauro (comp.) El derecho a la universidad en perspectiva regional (pp. 249-269). 1ª ed. – IEC-CONADU: CLACSO.
Pierella, M. P. (2014). La autoridad en la universidad: vínculos y experiencias entre estudiantes, profesores y saberes. 1ª ed. Paidós.
Sosa, M. y Saur, D. (2014). Experiencia formativa y estrategias estudiantiles en la Universidad Nacional de Córdoba. En: Carli, S. (comp.) Universidad pública y experiencia estudiantil. Historia, política y vida cotidiana. Miño y Dávila.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Lucas Besada, Leticia Bravi, Noelia Giselle Castro, Santiago Garriga Olmo, Victoria Núñez

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0.
Acorde a estos términos, el material se puede compartir (copiar y redistribuir en cualquier medio o formato) y adaptar (remezclar, transformar y crear a partir del material otra obra), siempre que a) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista y URL de la obra), b) no se use para fines comerciales y c) se mantengan los mismos términos de la licencia, sin que sea necesario pedir permiso previo al editor o al/la autor/a.













