Prácticas Territoriales en el IUNMa: Una propuesta integral para hacer (y ser) la Universidad que deseamos

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24215/24690090e034

Abstract

Planning and reflecting on the integration of functions from the annual and mandatory curriculum of Territorial Practices, of the degree in Communication of the National University Institute of Human Rights Mothers of the Plaza de Mayo (IUNMa), places us in the exercise of the systematization of our teaching and pedagogical practices, focusing on the importance of students as active subjects in the teaching and learning process but above all, on the need for an open university that rescues its history, revalues ​​and builds from its own identity, from their contexts and social actors of the territory that inhabit it, to form a university by and for the People.

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Author Biographies

Anabel Pascual, Instituto Universitario Nacional de Derechos Humanos Madres de Plaza de Mayo | Argentina

Lic. y Prof. en Comunicación Social, egresada de la UNLP; Esp. en divulgación científica título otorgado por la OEI; Docente Titular de Prácticas territoriales 1 del IUNMA; JTP regular en Producción y gestión de medios en la UNDAV. Investigadora en el GT CLACSO/ULEU Extensión Crítica: Teorías y Prácticas en América Latina y el Caribe.

Paula Abdala, Instituto Universitario Nacional de Derechos Humanos Madres de Plaza de Mayo | Argentina

Prof en Comunicación Social, egresada de la UNLP. Maestranda en Comunicación y Educación por la UNLP. Docente Asociada de Prácticas Territoriales 2 del IUNMa. Adscripta graduada del Taller de Análisis de Comunicación en Instituciones Educativas de la FPyCS. Investigadora en el GT CLACSO/ULEU Extensión Crítica: Teorías y Prácticas en América Latina y el Caribe.

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Published

2020-12-29

How to Cite

Pascual, . A. ., & Abdala, . P. . (2020). Prácticas Territoriales en el IUNMa: Una propuesta integral para hacer (y ser) la Universidad que deseamos. Trayectorias Universitarias, 6(11), 034. https://doi.org/10.24215/24690090e034