Flipped classroom and game-based assessment in online teaching of Technical English and Research Methodology: the case of Educaplay, Quizizz and Kahoot

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24215/24690090e097

Keywords:

flipped classroom, game-based assessment, self-assessment quizzes

Abstract

University teachers, in their need to meet the goals and objectives that university sets on them, have put into practice different strategies for teaching and learning in order to achieve a more comprehensive education for students. In the same way,  they have experienced multiple ways of assessing their teaching practices and students’ learning in the different syllabuses. In this project, flipped classroom and game-based assessment were proposed as teaching and self-assessment devices for the specific contents of Technical English and Research Methodology. Six videos on the theory of the subjects involved were designed. The students were asked to watch a video for each class and during the class they solved a questionnaire about it. The questionnaires, which were similar to the first midterm exam, were created in Educaplay, Kahoot and Quizizz. At the end of the experience, a survey was carried out to find out the students’ opinion on the proposal.

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Author Biographies

Danisa Siomara Bastida, Universidad Nacional de Entre Ríos | Argentina

Profesora de Inglés. Auxiliar Docente de la Cátedra de Inglés Técnico de la Facultad de Bromatología, Universidad Nacional de Entre Ríos.

María Florencia Becerra, Universidad Nacional de Entre Ríos | Argentina

Profesora de Inglés. Jefa de Trabajos Prácticos de la Cátedra de Inglés Técnico de la Facultad de Bromatología, Universidad Nacional de Entre Ríos

Carolina Chirino, Universidad Nacional de Entre Ríos | Argentina

Profesora de Inglés. Auxiliar Docente de la Cátedra de Inglés Técnico de la Facultad de Bromatología, Universidad Nacional de Entre Ríos.

María Consuelo Eckerdt, Universidad Nacional de Entre Ríos | Argentina

Licenciada en Nutrición. Docente Auxiliar en Metodología de la Investigación I en la Licenciatura en Nutrición. Estudiante de la Especialización en Metodología de la Investigación.

Valérie France Gänswein, Universidad Nacional de Entre Ríos | Argentina

Licenciada en Lengua y Literatura Extranjera. Auxiliar Docente de la Cátedra de Inglés Técnico de la Facultad de Bromatología, Universidad Nacional de Entre Ríos.

Alcides Juan Diego Caballero, Universidad Nacional de Entre Ríos | Argentina

Estudiante de Licenciatura en Nutrición. Docente Auxiliar Alumno de las cátedras de Inglés Técnico y Nutrición y Salud Pública de la Facultad de Bromatología, Universidad Nacional de Entre Ríos.

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Published

2022-09-16

How to Cite

Clerici, C., Bastida, D. S., Becerra, M. F., Chirino, C., Eckerdt, M. C., Gänswein, V. F., & Caballero, A. J. D. (2022). Flipped classroom and game-based assessment in online teaching of Technical English and Research Methodology: the case of Educaplay, Quizizz and Kahoot. Trayectorias Universitarias, 8(14), 097. https://doi.org/10.24215/24690090e097