The life cycle of the positioning and the shock of the generations in the market of the 21st century

Authors

  • Edinson Miguel Chacón Arenas Unidad de Iniciativa Empresarial y la Facultad de Administración y Gerencia del Emprendimiento. Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas. Perú.

DOI:

https://doi.org/10.24215/23143738e045

Keywords:

Life cycle positioning; generation; positioning.

Abstract

This work is based on the main texts of the authors Al Ries and Jack Trout. Its objective is to reinterpret the concept of commercial positioning to face the new demands of a market formed by four generations in coexistence in the 21st century. After carrying out qualitative research with hermeneutical methodology, it can be understood that positioning, as a marketing concept, can no longer be seen as a static concept in time that will not undergo changes. That's right, positioning is also subject to a life cycle. These reasons for continuous changes support the need to manage the development of the life cycle of positioning in a constant and conscientious way.

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Author Biography

Edinson Miguel Chacón Arenas, Unidad de Iniciativa Empresarial y la Facultad de Administración y Gerencia del Emprendimiento. Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas. Perú.

Magister en Negocios y Relaciones Internacionales. Catedrático en cursos de Emprendimiento e Innovación. Amplia experiencia en el manejo de sistemas de inteligencia comercial del International Trade Centre, Promperustat, Siicex, etc. Posee experiencia laboral en el rubro de la asesoría en Negocios Internacionales para los mercados de China, Europa y Norte América.

ORCID: 0000-0003-2535-0659

pcadecha@upc.edu.pe

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Published

2018-09-10

How to Cite

Chacón Arenas, E. M. (2018). The life cycle of the positioning and the shock of the generations in the market of the 21st century. Ciencias Administrativas, (14), 045. https://doi.org/10.24215/23143738e045

Issue

Section

Scientific Articles