Inclusion as a fundamental paradigm of university education means to build opportunities for all

Interview with Fernando Tauber

Authors

  • Verónica Cannarozzo Catedra Libre Musicoterapia Universidad Nacional de la Plata (UNLP) Universidad de Buenos Aires (UBA)

Keywords:

university, inclusión, community, pandemic, university management

Abstract

In this interview, Dr. Fernando Tauber –Chairman of the Universidad Nacional de La Plata- shares reflections about university management regarding the challenges of the pandemic. From the conception of higher education as a social public good, proposes access to education as a right, broadening the traditional pillars of the university environment: teaching, extension and research to deepen the notion of knowledge put at the service of the needs of the society as a model of inclusion and construction of opportunities for all.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Verónica Cannarozzo, Catedra Libre Musicoterapia Universidad Nacional de la Plata (UNLP) Universidad de Buenos Aires (UBA)

Es Lic. en Musicoterapia (Universidad de Buenos Aires) y Maestranda en Derechos Humanos (Facultad de Ciencias Jurídicas y Sociales, Universidad Nacional de La Plata). Directora de la Cátedra Libre Musicoterapia de la Universidad Nacional de La Plata. Docente de la Licenciatura en Musicoterapia (UBA). Integrante del Comité Científico de Artseduca Revista Electrónica de Educación en las Artes y ECOS - Revista Científica de Musicoterapia y Disciplinas Afines. Musicoterapeuta del equipo interdisciplinario de la Sala de Rehabilitación Neuro-ortopédica del Hospital El Dique de Ensenada (Ministerio de Salud, B.A.) desde agosto de 2014.

References

Servicio de Difusión de la Creación Intelectual (SEDICI, 11 de agosto de 2020) ONG CECIM (Centro de Ex Combatientes Islas Malvinas) Programa radial “Malvinas: Memoria, presente y futuro”, Entrevista de Martín Carrizo y Javier Batista a Fernando Tauber; “Memoria, presente y future de la UNLP en tiempos de pandemia”. [Video]. Youtube. https://www.youtube.com/watch?v=qfofLm6cwro

Tauber, F. (2020). Modalidad virtual en la Escuela Universitaria de Oficios. Disponible en: http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/107688

Tomasevski, K. (2003). Contenido y vigencia del derecho a la educación. IIDH, Cuadernos Pedagógicos, IIDH, 2003. Disponible en: https://www.corteidh.or.cr/tablas/R06835-1.pdf

Tünnermann Bernheim, C. (2010). Las conferencias regionales y mundiales sobre educación superior de la UNESCO y su impacto en la educación superior de América Latina. Revista Universidades, núm. 47, septiembre-diciembre, 2010, pp. 31-46. Unión de Universidades de América Latina y el Caribe. Distrito Federal, Organismo Internacional. Disponible en: http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=37318570005

TV Universidad (12 deM de 2020). Objetivo U PGM 13, Entrevista a Fernando Tauber, presidente de la UNLP [Video]. Disponible en: https://www.youtube.com/watch?v=Sra7b6iV1Y4

Published

2020-12-01

How to Cite

Cannarozzo, V. (2020). Inclusion as a fundamental paradigm of university education means to build opportunities for all: Interview with Fernando Tauber. ECOS - Revista Científica De Musicoterapia Y Disciplinas Afines, 5(2), 129–146. Retrieved from https://revistas.unlp.edu.ar/ECOS/article/view/10804

Most read articles by the same author(s)