Popular knowledge, musical chores

Review of the 3rd Meeting of Educators

Authors

  • Camila Guerrero Madres de Plaza Mayo. Línea Fundadora, Argentina Fundación Música Esperanza, Argentina Facultad de Artes. Universidad Nacional de La Plata
  • Lautaro Sabatini Madres de Plaza Mayo. Línea Fundadora, Argentina Fundación Música Esperanza, Argentina Facultad de Artes. Universidad Nacional de La Plata
  • Fernando Carusso Madres de Plaza Mayo. Línea Fundadora, Argentina Fundación Música Esperanza, Argentina Facultad de Artes. Universidad Nacional de La Plata
  • Carlos Álvarez Madres de Plaza Mayo. Línea Fundadora, Argentina Fundación Música Esperanza, Argentina Facultad de Artes. Universidad Nacional de La Plata

DOI:

https://doi.org/10.24215/27186199e019

Keywords:

review, educators meeting, education

Abstract

On October 2, 2021, the 3rd Meeting of Educators "Saberes populares, quehaceres musicales" was held. It was organized by the Chair of Territorial Practices of Design and Management from the Tecnicatura en Música Popular formed by Madres de Plaza Mayo-Línea Fundadora, Fundación Música Esperanza, and the Faculty of Arts of the National University of La Plata. This article reviews this event.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Freire, P. (1985). Acto preparatorio de la asamblea mundial de educación de adultos. Centro Cultural General San Martín, Buenos Aires, 21

Ledezma, N. A. (2016). Educación de la vida y en la vida, para vivir bien. Revista Internacional de Investigación en Educación Global y para el Desarrollo, (10), 2. Recuperado de http://educacionglobalresearch.net/wp-content/ uploads/EGR10-02-Aguirre-Castellano.pdf

Restrepo, E., & Martínez, A. A. R. (2010). Inflexión decolonial: fuentes, conceptos y cuestionamientos. Popayán: Universidad del Cauca

Published

2021-12-28

How to Cite

Guerrero, C. ., Sabatini, L., Carusso, F., & Álvarez, C. (2021). Popular knowledge, musical chores: Review of the 3rd Meeting of Educators. ECOS - Revista Científica De Musicoterapia Y Disciplinas Afines, 6(2), 019. https://doi.org/10.24215/27186199e019

Issue

Section

Reseñas críticas de libros, artículos científicos y/o eventos cientifico-academ