Happy Birthday class
DOI:
https://doi.org/10.24215/18536212e063Keywords:
musical learning, melody, mediation, explanation of the action, intersubjective dialogueAbstract
The first birthday in class gives rise to a musical and pedagogical experience in which the instrumental resolution of a melody and the reflection on the steps followed to make it come together. Thus, the learning of musical language is mediated in a second time by verbal language. The explanation of the action is used as a tool which allows consolidating learning. The verbalizations made by music students of the 1st year of Secondary Education at the BBA allow them to self-inform about the strategies put into play and provide us with valuable information regarding their learning.
References
Davidson, L. y Scripp, L. (1991). Educación y desarrollo musicales desde un punto de vista cognitivo. En D. J. Hargreaves (ed.), Infancia y educación artística. Ediciones Morata.
Vermersch, P. (1994). L’entretien d’explicitation. ESF éditeur.
Vygotsky, L. (1995). Pensamiento y lenguaje. Paidós. (Trabajo original publicado en 1934)
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 María Guadalupe Segalerba

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Desde 2019, el sitio y todos sus contenidos se encuentran bajo una licencia internacional Creative Commons BY-NC-SA 4.0.
Acorde a estos términos, los materiales se pueden compartir (copiar y redistribuir en cualquier medio o formato) y adaptar (remezclar, transformar y crear a partir del material otra obra), siempre que a) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista y URL de la obra), b) no se use para fines comerciales y c) se mantengan los mismos términos de la licencia.
De 2011 (número 1) a 2018 (número 9), Plurentes. Artes y Letras publicó bajo la Licencia CC BY 3.0 Unported los artículos de investigación, y la producción musical y literaria, y bajo la Licencia CC BY-NC-ND 3.0 Unported la producción visual. Desde 2019 (número 10), todos sus contenidos se publican bajo una licencia CC BY-NC-SA 4.0 Internacional.












