Weaving nets, weaving stories
Pedagogical proposal
DOI:
https://doi.org/10.24215/18536212e033Keywords:
open classroom, collective creation, non lineal writing, literary weaveAbstract
The proposal is contextualised in the “Extenso BBA”, which is a working day based in the concept of “open classroom” that promotes the search of crativity in a wide sense. The objectives of the experience are: to generate an occasion of collective and collaborative creation; to put in contact literature and writing with visual and spatial languages; to give a new meaning to the ways of reading and writing to allow fragmentary, non-lineal structures, but esthetically meaningful; to recall the metaphor of the weave related to the construction of literary discourse.
Downloads
References
Abad Molina, Javier (2010). Experiencia Estética y Arte de Participación: Juego, Símbolo y Celebración. Madrid: Universidad Autónoma de Madrid. Recuperado de http://www.oei.es/artistica/experiencia_estetica_artistica.pdf
Bustamante, Nelly (2008). La araña que vuela. Buenos Aires: Sudamericana.
Chiani, Miriam (2014). Poéticas trans. En Chiani, M. (comp.), Escrituras compuestas: letras/ciencia/artes (pp. 7-15). Buenos Aires: Katatay
Bachillerato de Bellas Artes (2019). El extenso BBA. Recuperado de https://www.bba.unlp.edu.ar/extensobba
Frugoni, Sergio (2019). Leer y escribir literatura más allá de la escuela. En A. Ezeiza y J. Encina (ed.), Trabajando la lengua desde una perspectiva dialéctica. Algunos apuntes sobre lengua y complejidad. Vitoria-Gasteiz (Araba): ISMUPV/EHU, UNILCO-espacio nómada, Ilusionista Sozialen Kolektiboa
Frugoni, Sergio (2020) La plaza y el poema: sobre instalaciones poéticas y la literatura más allá del libro (video). Taller de lectura y escritura ISTLyR. Recuperado de https://www.loom.com/share/ce4fe76e2f92467fad33eb6310367b51
Pope Osborne, Mary (2009). El Concurso de tejido. La historia de Minerva y Aracne. En Mitos griegos. Bogotá: Ed. Norma
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Acorde a estos términos, el material se puede compartir (copiar y redistribuir en cualquier medio o formato) y adaptar (remezclar, transformar y crear a partir del material otra obra), siempre que a) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista y URL de la obra), b) no se use para fines comerciales y c) se mantengan los mismos términos de la licencia.