Women x Women

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24215/18536212e068

Keywords:

Mujeres x Mujeres, Rebecca Clarke, Clara Schumann, Nadia Boulanger, Lili Boulanger

Abstract

As a detachment from the Project “Musical interpretation. Point of convergence” and a way to continue conquering spaces, the musical album “Mujeres x Mujeres” emerges performed by the duo “Vivalto da Camera”, with the violist Diana Gasparini and the pianist Gabriela Martínez. They explore the creative world of the composers Clara Schumann, Rebecca Clarke, Nadia and Lili Boulanger, who were once silenced and, thanks to the current vindication of the role of women, their creations have come to light as autonomous universes worthy of admiration.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Aranda Camuñas, J. (2014). El término música es femenino. Boletín de la Sociedad de Amigos de la Cultura de Vélez-Málaga, 13, 5-10.

Beer, A. (2016). Armonía y suaves cantos. Las mujeres olvidadas de la música clásica. Ed. Acantilado

Blat Barrachina, A. M. (2018). Rebecca Clarke: Sonata, para viola y piano. Un análisis sobre su estudio en los centros de educación superior. Universidad Internacional de Valencia.

Liane, C. (ed.) (2004). A Rebecca Clarke Reader. Indiana University Press

Otero Aragoneses, D. (2019). Oblivion: Grandes compositoras europeas (1850-1950). Aportaciones al repertorio del violín y contribuciones al cambio del paradigma del rol de la mujer en la música. [Tesis de doctorado]. Universidad de Burgos.

Perrey, B. (2007). Schumann's lives, and afterlives: an introduction. En The Cambridge Companion to Schumann (pp 3-37). Cambridge University Press

Ramos, P. (2010). Luces y sombras en los estudios sobre las mujeres y la música. Revista Musical Chilena, 213.

Published

2023-10-27

How to Cite

Martínez, G., & Gasparini, D. (2023). Women x Women. Plurentes. Artes Y Letras, (14), 068. https://doi.org/10.24215/18536212e068

Issue

Section

Extension, Research and Production Projects

Most read articles by the same author(s)