New territories to build presence in the school: The USINA BBA experience
DOI:
https://doi.org/10.24215/18536212e061Keywords:
transdisciplinary, extension, subjectivities, education, constructionAbstract
USINA BBA is a proposal framed within new educational processes and encouraged by the School authorities of Bachillerato de Bellas Artes. It groups teachers and preceptores of the institution who have diverse institutional views from different knowledge areas. Thus, a collaborative working plan is created whose main objectives are to build and reinforce personal bonds, generate encounters for a shared construction, and achieve true presence with meaningful productions as an alternative to the academic traditional forms. The suggested activities are transversal and developed as self-managed, coordinated and guided.
Downloads
References
Aguerre, A. (2018). Texturas Reunidas – proyecto Académico y de gestión 2018-2022. Bachillerato de Bellas Artes, Universidad Nacional de La Plata.
Aguerre, A. (2020). Habitar la escuela en la inmanencia de territorios existenciales. [Trabajo final de la especialización en Gestión Educativa]. FLACSO.
Aguerre, A. (2022). Texturas Reunidas – proyecto Académico y de gestión 2022-2026. Bachillerato de Bellas Artes, Universidad Nacional de La Plata.
Barrón, M. P. (2007). Maestros errantes. Experimentaciones sociales en la intemperie. Espacios en Blanco. Revista de Educación, 17, 275-282.
Chavez, M. (2010). Jóvenes, territorios y complicidades. Una antropología de la juventud urbana. Espacio Editorial.
Duschastzky, S. (2017). Políticas de la escucha en la escuela. Paidós.
Duschatzky, S., Farrán, G. y Aguirre, E. (2010). Escuelas en escenas. Paidós.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Andrea Aguerre, María Eugenia Busse Corbalán, Analía Francia, Gabriel Ruiz, Juan Ignacio Palacios, Luciano Peralta, Máximo Cerdá, Fernando Mussa, Karin Bustamante, Melissa Burgos, Gustavo Sánchez, Natalia De Locca
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Acorde a estos términos, el material se puede compartir (copiar y redistribuir en cualquier medio o formato) y adaptar (remezclar, transformar y crear a partir del material otra obra), siempre que a) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista y URL de la obra), b) no se use para fines comerciales y c) se mantengan los mismos términos de la licencia.