Teaching strategies in distance modality (UNLaM)
DOI:
https://doi.org/10.24215/24690090e172Keywords:
distance education, teaching strategies, digital pedagogyAbstract
In the Department of Law and Political Science of UNLaM we are carrying out a study on the implementation of Distance Education and the challenges faced by teachers in the subjects of the modality in the Law and Political Science careers. It attempts to account for the problems that teachers face regarding the design, planning, teaching and evaluation of their teaching proposal. In addition, it contemplates the difficulties and obstacles inherent to the modality.
In this sense, five dimensions stand out in the field of teaching strategies such as planning, platform mediation, communication, the pedagogical link and the constructivist perspective. Thus, within the framework of digital pedagogy, a new look is required in relation to the design of proposals that promote a critical approach, at a technical and applied level.
References
Aguirre Aguilar, G. y Ruiz Mendez, R. (2012). Competencias digitales y docencia. Una experiencia desde la práctica universitaria. Innovación educativa, 12 (59), 121-14.
Alfaro Carvajal, C. y Chavarría Vásquez, J. (2012). La transposición didáctica: Un ejemplo en el sistema educativo costarricense. Uniciencia, 26(1-2), 153-168.
Cabral, R. G. (2022). La educación a distancia: características, historia y potencialidad en Argentina [documento de trabajo]. https://repositorio.uca.edu.ar/handle/123456789/13876
Ferreira Szpiniak, A. (2020). Estrategias de enseñanza en la virtualidad [Apunte de cátedra]. Universidad Nacional de Río Cuarto.
Gil Rivera, M. del C. (2000). Educación a distancia: de la teoría a la práctica. Perfiles Educativos, 22(88), 89-92.
Kunzi, S. (25 de abril 2020). Cómo sostener el vínculo docente-alumno-familia en tiempos de virtualidad.
Meléndez Rivera, M., Silva Rivera, M. Cortes Padilla, R. y Jaimes Estrada, (2022). Retos y problemas en la pedagogía digital: una experiencia desde la educación superior. RIESED. Revista Internacional de Estudios sobre Sistemas Educativos, 3(13), 407-432.
Miramontes Arteaga, M. A., Castillo Villapudua, K. Y. y Macías Rodríguez, H. J. (2019). Estrategias de aprendizaje en la educación a distancia. Revista de Investigación en Tecnologías de la Información, 7(14), 199–214. https://doi.org/10.36825/RITI.07.14.017
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Laura Marín

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0.
Acorde a estos términos, el material se puede compartir (copiar y redistribuir en cualquier medio o formato) y adaptar (remezclar, transformar y crear a partir del material otra obra), siempre que a) se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista y URL de la obra), b) no se use para fines comerciales y c) se mantengan los mismos términos de la licencia, sin que sea necesario pedir permiso previo al editor o al/la autor/a.













