Why are there people with disabilities at the UNLP?

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24215/24690090e117

Keywords:

disability, accessibility, supports, higher education

Abstract

This paper will share an account of the work carried out by the University Commission on Disability of the UNLP and the Directorate of Inclusion, Disability and Accessibility of the Secretariat for Human Rights and Equality Policies.

If you take three questions that will allow you to get to know how it was completed and diversified the actions in relation to the recipients. Why are there people with disabilities in the UNLP? You already have the right to be a party, but you also know about those who still continue to pose under the suspicions of your presence. Then we move on to the question, Why are there no more students with disabilities at the UNLP? trying to bring the restlessness to the curricularization in university training and closing with the invitation not to be so dependent on how many people with disability circulating through the UNLP, bell, How many teachers and non-teachers transited through some talk, training on the subject?

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

References

Díaz, E., Antonelli, M. y Katz, S. (2019). Compartiendo experiencias significativas en la construcción de políticas institucionales en clave de accesibilidad/discapacidad en la UNLP. X Jornadas Nacionales y I Internacionales “Universidad y Discapacidad”. Universidad Nacional de Jujuy, Jujuy, Argentina. http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/102963

Joly, E. (2011). ¿Qué les pasa a la ciencia, a la tecnología y a la universidad con relación a las personas con discapacidad? ¿Las ven, las escuchan, o son sordas y ciegas? En S. Katz y P. Danel (Comps.), Hacia una Universidad Accesible. Construcciones colectivas por la discapacidad (pp. 43-64). Edulp.

Katz, S. (2020). Políticas de discapacidad/accesibilidad en la UNLP: elaboración del diseño de un documento para la definición de una política institucional de discapacidad/accesibilidad en la UNLP. [Trabajo Final Integrador, Universidad Nacional de La Plata]. http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/115288

Katz, S. y Miranda, L. (2021). De prácticas expulsivas a construcciones colectivas: relato de experiencias de transversalidades en clave de discapacidad/accesibilidad en la UNLP. Trayectorias Universitarias, 7(13), 1-11. https://revistas.unlp.edu.ar/TrayectoriasUniversitarias/article/view/12961

Katz, S., Díaz, E. y Miranda, L. (2022). Confiando en la co-construcción como forma de fortalecer políticas: Experiencia en la UNLP. Revista Digital Perspectiva. Discapacidad y Derechos, (1), 229-241. http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/147798

Palacios, A. (2008). El modelo social de la discapacidad: orígenes, caracterización y plasmación en la Convención Internacional sobre los Derechos de las Personas con Discapacidad. (Col. 36). CERMI. https://dds.cepal.org/redesoc/publicacion?id=4010

Rosato, A., Angelino, A., Almeida, M. E., Angelino, C., Kippen, E., Sánchez, C., Spadillero, A., Vallejos, I., Zuttión, B. y Priolo, M. (2009). El papel de la ideología de la normalidad en la producción de discapacidad. Ciencia, Docencia y Tecnología, 20(39), 87-105.

Skliar, C. (2012). Acerca de la alteridad, la normalidad, la anormalidad, la diferencia, la diversidad, la discapacidad y la pronunciación de lo educativo. Gestos mínimos para una pedagogía de las diferencias. En M. A. Angelino y M. E. Almeida (Comp.), Debates y perspectivas en torno a la discapacidad en América Latina (pp. 180-194). Universidad Nacional de Entre Ríos.

Published

2023-09-12

How to Cite

Katz, S. L. (2023). Why are there people with disabilities at the UNLP?. Trayectorias Universitarias, 9(16), 117. https://doi.org/10.24215/24690090e117