Las imágenes fijas para la enseñanza en entornos virtuales de aprendizaje. El etiquetado didáctico como recurso meta - analítico

Authors

  • Gabriela Augustowsky

Keywords:

Images, Teaching, Didactic Label

Abstract

This work approaches the still image and its uses in virtual learning environments from the specific perspective of didactics. It presents a series of experiences developed within the framework of higher education and postulates a set of theoretical categories in order to analyze, understand and systematize the teaching proposals that incorporate the image in different disciplinary fields. The paper also presents a device: the "didactic label" designed for the systematic cataloging of images and as a meta-analytical space for anticipation and reflection on teaching practices in virtual contexts.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Gabriela Augustowsky

Dra. en Bellas Artes (Universidad Complutense de Madrid), Magister en Didáctica (UBA), Licenciada en Ciencias de la Educación (UBA). Profesora Titular Formación Docente UNA. Profesora Carrera Docente y Doctorado ADUUBA Autora de: Enseñar a mirar imágenes en la escuela. Tinta fresca 2008; El arte en la Enseñanza. Paidós, 2012; La creación audiovisual en la infancia. De espectadores a productores. Paidós, 2017 (1º Premio al libro de Educación Obra Teórica Fundación El Libro 2018).

Published

2018-12-10

How to Cite

Augustowsky, G. (2018). Las imágenes fijas para la enseñanza en entornos virtuales de aprendizaje. El etiquetado didáctico como recurso meta - analítico. Hipertextos, 6(10), 95–113. Retrieved from https://revistas.unlp.edu.ar/hipertextos/article/view/6274

Issue

Section

Artículos