Brand equity and the purchase decisión of master belle Brand customers, Lima – Peru 2021

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24215/23143738e125

Keywords:

consumer behavior, purchase decision, brand equity

Abstract

The aim of the study was to establish the relationship between brand equity and the purchase decision of Master Belle brand customers, Lima - Peru 2021. The research assumed the quantitative approach, hypothetico-deductive model, the non-experimental cross-sectional correlational design. The 150 customers in the company database updated to 2021 were taken as the population; the sample used was made up of 109 customers of the brand. The study was carried out through a questionnaire and its reliability was obtained by the Cronbach's alpha coefficient VM. (0,718) and DC. (0,863). The results indicated a direct and high relationship between the variables, with a Spearman Rho (0,639). In this way, the results showed that the brand equity is significantly related to purchase decision, that is, the greater the perception of a good development of the brand equity, the greater the purchase decision of customers towards Master Belle brand products will be.

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Author Biographies

Alejandra Montalvan Aratia, Universidad Científica del Sur

Licenciada en Marketing y Administración de la Universidad Científica del Sur. Educación continua en Marketing, Recursos Humanos, Marketing Digital y Administración Pública. Mas de 5 años de experiencia profesional en empresas del sector público y privado del rubro educación, telecomunicaciones, retail y deportivo, desarrollando habilidades para coordinar, dirigir y asistir diferentes procesos dentro de la organización.

Jazmin Cristhel Chirapa Romero, Universidad Científica del Sur

Licenciada de la carrera de Marketing y Administración de la Universidad Científica del Sur. Experiencia laboral en el campo de atención al cliente, el marketing digital y ventas en empresas del rubro retail, restaurantes y entretenimiento. Soy una persona productiva, responsable, creativa y con mucho análisis para la toma de decisiones. Mi visión es crear soluciones con propósito que generen un impacto en la vida de las personas.

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Published

2023-08-11

How to Cite

Montalvan Aratia, A., & Chirapa Romero, J. C. (2023). Brand equity and the purchase decisión of master belle Brand customers, Lima – Peru 2021. Ciencias Administrativas, (23), 125. https://doi.org/10.24215/23143738e125

Issue

Section

Scientific Articles